Wednesday, February 18, 2009

tingkap penjuru ka-shorga raya

sejak beberapa hari amat panas,
apatah lagi bilik saya yang seganda panas,
ya, bilik yang tanpa tingkap,

rumah pangsa tingkat atas di ibu kota
hujung sekali.
lebih selass saya mengunakan tangga berbanding
lif tunggal blok kami. memandangkan kawasan
kegemaran saya utk meletakan motosikal
juga berhampiran dengan tangga.

rasa melekit-lekit bantu utk membantutkan
tulis2. sudah lama tidak tulis.
walau hasil tulis2 saya masih tidak segah mana.

tapi panas ini menidak keruankan saya.
sering membelek talifon tangan untuk
mencari rakan-rakan untuk melepak di luar
agar boleh menyejuk kan badan.

antara ayat2 yang "tiru buta" biasa akan saya mamah
seperti "neraka lagi panas" dan lain2.

tapi kalau dibayang kan dengan cuaca yang
dan bilik saya yang sedanga berbahang.
nah! kini bilik saya seumpama sauna.

3 comments:

Lumut Pagi said...

sauna?

Menarik bilik sdr...

:)

*senyum mengusik*

situkanghambar said...

lemak-lemak kita sudah layu dimamahnya.

Jay Harun said...

kalau begitu, ingin aku cuba duduk duduk di bilik engkau..mudah2an lemak2 aku ni dgn pantas dpt dimamahnya...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails