Saturday, October 11, 2008

Blues Malam Minggu

hurm..
sudah berapa minggu aku disuap-suap dengan telemovie
stesen terbesar kumplan prima.
seingat aku asik-asik cite sedih. lemau la.

asik cite sedih ke, dah takde cite gembire ke, patriotik ke
atau genre yg berbagai yang mampu dihidang kan ke di malam
minggu untuk warga belia yg tidak merempit seperti aku nih, haih

aku ulang sekali lagi,

asik-asik cite sedih. pilu menyanyat hati, lama-lama pon muka
kecut kemot.haih~~ lagi sekali.
busan pon ade. seb bek ade blog, bikin kata disini,

dh la tuh kali ni cerita yang dibintangi Que ngan khairiah kot name dia.
aku tak pandai nk nilai lakonan cume.

cume bosan la asal orang kawin 2 je akan rumah tangga berantakkan.
asal lebih dri sorang je rumah tangga berantakkan.
teruk sangat ke orang yg berbini dua nih.

ade je aku dengar orang kawin sampai empat tp relax je,
bertenaga je, boleh port satu rumah lagi.
takde lak die buat cite mcm tuh.

mungkin time cerita tuh di tayang kan. aku ade hal kat luar atau
kerja luar kawasan kot. yela kadang-kadang aku nih jarang tengok tv.
walau sejak dua menjak nih aku lah orang yang pertama memacak kan
diri untuk mencerap longgok-longgokan berita untuk hari ini.

bile cite bab kawin lebih dari satu nih,
aku teringat cerita dariseberang "berbagi suami". takde pon gadoh-gadoh.
boleh port satu rumah je.

siapa ye yang memahatkan tanggapan bahawa suami tua akan hancur
berkecai remuk-remuk remah rempuh bagai
debu-beduan bila suaminya kawin lagi satu.

orang tuh kene bertanggungjawab kesannya ke hari ini.
mungkin akan ade orang yang tak setuju , tapi takpelah.

cume aku busan, dengan cerita sedih, hiba pilu menyanyat hari.
klu selalu tengok cite macam nih, muke jadik kemek beb. adeh.


dan keduanya kawan-kawan perempuan aku sume akan
muka sebek bila cite pasal kawin lebih.
bukan nak buat pon cuma ade pilihan bagi mereka-mereka yang
boleh berfikiran sedikit kedepan.

ingat senang ke bagi suami yang kawin dua nih,
kalau tak silap aku.
sekiranya die tak adil, nanti di padang mahsyar akan
berjalan senget sebelah berjumpa ALLAH.
pergh. susah tuh beb. tak sanggup aku.

dan mungkin kawan-kawan perempuan aku tuh mahu
suami-suami mereka(bila dh kawin nanti)
pasang spare di luar a.k.a. kekasih gelap.
bila terbocor satu malaya dapat tahu.

macam kejadian baru-baru ni.
eh! tiba2 aku rasa terganggu
kesihatan aku nih pulak. hurm
itu je yang menganggu aku malam hujung
minggu hingga membikin nenulis ini semua. huhu..

sambil-sambil nyanyi sendiri.
"isteri tua merajuk balik ke rumah isteri muda,
kalau dua-dua merajuk. ana kawin tiga"


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails